Logo Manu-Mail nv
Logo ESF en Vlaamse overheid

DigRevC19

Een project gefinancierd en gesteund door
het Europees Sociaal Fonds (ESF)
en het Vlaams Cofinancieringsfonds

Met ondersteuning van subsidie partner, Kreski cvba

Content Marketing - Week 3

- contentstrategie en -tactiek
- contentplanning


(Gebruik de pijltjes of spatiebalk om door te gaan)

Contentstrategie
en -tactiek


Een contentstrategie wordt uitgewerkt om structuur te geven aan je vanuit een langetermijnvisie.
Het dwingt je om strategisch na te denken over wat het doel is van je content, welke content je wanneer
wilt publiceren, via welke online kanalen je de content wilt gaan distribueren en wie de doelgroep is
voor de content.

De tactiek is echter het plan op korte termijn dat ervoor zal zorgen dat
men de doelen die in de strategie bepaald werden, ook effectief zal kunnen behalen.

Contentplanning


Men stelt een document (contentgenda/contentkalender) op waarin onder andere bepaald wordt
welke content wanneer gepubliceerd zal worden en via welk kanaal. Ook worden vaak zaken als
de doelgroep, de boodschap en persoon die verantwoordelijk is voor het publiceren hierin opgenomen.

Aan de slag!

Stof tot nadenken


Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
Contentstrategie en -tactiek
of contentplanning?

Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)

Content Marketing
Week 3

Presentatie van 23/07/2021,
Gegeven door Gilles Van Der Linden


Klik hier om naar het hoofdscherm te gaan