Logo Manu-Mail nv
Logo ESF en Vlaamse overheid

DigRevC19

Een project gefinancierd en gesteund door
het Europees Sociaal Fonds (ESF)
en het Vlaams Cofinancieringsfonds

Met ondersteuning van subsidie partner, Kreski cvba

Digital en media planning - Week 4

Nieuwe mediatoepassingen:
- voice
- gamification
- augmented reality
- virtual reality

(Gebruik de pijltjes of spatiebalk om door te gaan)

Voice

Nieuwe mediatoepassingen


Volgens Gartner (een internationaal onderzoeksbureau) is 32% van de consumenten geïnteresseerd
in handsfree technologie die aanraking of besmetting zou beperken.

Dit is o.a. enorm gestegen tijdens de coronapandemie. Gesproken zoekopdrachten zijn dan ook
een van de snelst groeiende soorten zoekopdrachten.

=> Spraaktechnologie (Bv. Siri in Google).

Gamification

Nieuwe mediatoepassingen


Het gebruiken van gamedenken, gametechnieken en spelelementen in een niet-game omgeving.
Het doel is om spelenderwijs gedrag te veranderen, betrokkenheid te creëren en kennis over te dragen.

Augmented reality

Nieuwe mediatoepassingen


Met augmented reality (AR) worden er computergegeneerde beelden over de werkelijke wereld heen getoond.
Dat kan handig zijn. Zo kun je bv. een virtuele tafel bekijken en zo al voor de koop bepalen of hij in je huis past.

Virtual reality

Nieuwe mediatoepassingen


Een kunstmatige, 3-dimensionale werkelijkheid die wordt gecreëerd door de computer.
De virtuele realiteit reageert interactief op de gebruiker en is er op gericht dat de gebruiker
de virtuele omgeving ervaart als de werkelijkheid en er zelf aan deelneemt.

Aan de slag!

Stof tot nadenken


Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
Nieuwe mediatoepassingen:
- voice
- gamification
- augmented reality
- virtual reality?

Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)

Digital en media planning
Week 4

Presentatie van 29/09/2021,
Gegeven door Gilles Van Der Linden


Klik hier om naar het hoofdscherm te gaan